8. december 2010

8. december I dag et kig på næste generations julehjem/ Xmas at our DD's home

I weekenden var vi til fødselsdag hjemme hos Mie, så her er et billede af fødselsdags"barnet" med sin juleklædte bamse, som er rigtig gode venner med min Fifty. TG som står for Thirty Girl har sine nye rensdyr sutsko på som hun fik da vi var i Tivoli.
I baggrunden TG's julekalender og en lille Harrods julebamse. I kan også lige ane et fint sæt hjemmelavede nisser. Dem vandt Mie for mange år siden i julelotteriet på den Steinerskole hun gik på de første 4 år, mens den lå her i Allerød. Dem må vi kigge mere på en anden dag - deres påklædning er så detaljeret lavet.


Mie er et decemberbarn og da hun var lille gjorde vi altid gjorde et stort nummer ud af at det ikke var tid for julepynt før EFTER hun havde holdt fødselsdag og at ingen gaver var i julepapir. Måske derfor er hun en rigtig julegris nu som voksen. Hun ELSKER at pynte op til jul overalt i sin lejlighed - her er det lille bord man møder når man går gennem køkkenet ind i stuen. Lille kryds og bolle spil i træ fra De blindes butik i København. Hvem mon vinder - snemænd eller nisser?

Og i dag er der også blogget med et par nye kort på OSH bloggen - har du set dem?

Above pictures are from our youngest DD's home. Her teddy has changed into xmas outfit and on a tiny table in her kitchen you can play Tic tac toe with snowmen and santas. More to follow this week.

9 kommentarer:

  1. Uhhh, det nissetøj er den ene af B-A-B bamserne også iklædt herhjemme. Vi er jo ved at drukne i den slags bamser, men der er altså kun een der har juletøj ;)

    Kære rensdyr-sko, dem har vi ikke set.

    Hilsen Diana, der har en datter, der i går proklamerede, at når hun bliver voksen skal hun enten være ridelærer eller arbejde i Build a bear butikken i Lyngby !!

    SvarSlet
  2. Dejligt billede af Mie. Og sikke da en skøn bamse med smarte sko !
    Jeg kan godt se, at Mie har sans for det. Selv hendes bluse er jo rød/hvid.
    Der ser rigtig hyggeligt og julepyntet ud hos hende.

    Hav en dejlig onsdag - og fint du har forbindelserne i orden. Her er det nemlig også holdt op med at sne. Jeg går ud fra, at det er dig, der har ordnet det !!

    SvarSlet
  3. Det ser hyggeligt ud hos Mie. Det er dejligt, at hun er blevet glad for jul, selvom hun har skullet slås med den som barn.

    SvarSlet
  4. Der ser rigtig hyggeligt ud af Mia og et tillykke til hende.Jeg tror det er snemændene der vinder!

    SvarSlet
  5. Dejlig julepyntet hjem, og skønt med de mange nisser. Jeg kan godt forstå det med 0 gaver i julepapir, jul for sig og fødselsdag for sig !

    SvarSlet
  6. Hvor ser det hyggeligt ud.
    Jeg må vist også lige forbi OSH bloggen.

    SvarSlet
  7. Ja der var fint pyntet hos Mie, det var hyggelige rammer til æbelskiver og gløgg.
    Bodil H

    SvarSlet
  8. Hvor har hun pyntet flot op her til jul. :)
    Et sødt julemands/snemands spil. Det må jeg prøve at kigge efter når jeg skal juleshoppe i næste uge.:O)

    SvarSlet
  9. Hej Mie... hvor har du lavet det fint hjemme i din egen lejlighed... Det ser rigtig hyggeligt ud med nisser alle vegne. Jeg kan godt forstå du vil ha' jul og fødselsdag hver for sig. Det ville min mor også, som havde fødselsdag d. 1.12.
    God jul hvis vi ikke ses inden (i Tivoli... f.eks...);o)
    Knuser fra mig

    SvarSlet

Please leave your comment and if you don't have a blog account you can choose anonymous and write your name in your comment for me to know who you are.
Thank you for visiting my blog - I love visits and cherish comments. =0)