12. december 2010

12. december - adventskransens tredje lys/3rd Sunday

Ja lyset er godt nok ikke tændt, for jeg tog jo billedet for en uge siden - men I får da også lige Mies adventskrans - vi fandt holderen for et par år siden - og i år fandt vi nogle fine røde tal i Søstrene Grene (butikken der for evigt hedder Brødrende Kvist i vores familie takket være min morsomme mand). Den fine hjerteformede skål har Mie engang fået i gave af vores genbo - om sommeren er der lavendler i den  og ved juletid - stjerneanis og kanel.  Den lille søde hoptimist med gevir er en gave fra Mies søde nabo (Lis på 87) som syn's Mie er sådan en sød, optimistisk ung pige.

Søndagen er afsat til at nå nogle julegaver - vi blev jo lidt forsinkede af "ugens fugl - Benskaden"  =0).
God 3. søndag i advent til jer allesammen.

The advent candle holder at my DD's house.

10 kommentarer:

  1. Går det bedre med "benskaden"? ; )
    Jeg er vild med de optimister godt at de er kommet tilbage ; )
    Du må have en god 3. søndag i advent.

    SvarSlet
  2. God indkøbstur og god adventssøndag

    SvarSlet
  3. Håber det går fremad med hans ben : ) så i kan få købt julegaver : )

    Jeg kan godt huske de søde hoptimister, min søster havde en. De er super kære : )

    SvarSlet
  4. Ja, jeg håber også at benskaden samt dens mage kan holde til de strabadserende juleindkøb ( ;o) )
    Og atter et fint Mie-foto... det er smart at du liiiige har et "ekstra" sted at hente materiale til julebloggen ;o)
    Nyd dagen i fulde drag... =0)
    KRAM

    SvarSlet
  5. Sådan en aflang adventsting kalder jeg en adventsstang, har oz så'n en i år !
    Benskade - ha, I har skoda humor i jeres familie.
    Syns jeg kan huske hoptimisterne fra min pure teenage-tid... man skulle have gemt den, nu da de åbenbart er hevet ud af skabet igen, så havde man haft en "antik" !!
    Go' søndag, også til "fuglen" :-))

    SvarSlet
  6. Det er en fin adventskrans :) Fine fine tal. Skålen er godt nok også sød. Og hvor er det sødt med den hoptimist fra naboen. God shopping!

    SvarSlet
  7. Mie har det altså så fint og julet.
    Jeg husker også de røde hoptimister fra sidst, de var fremme - og har for nylig smidt en gammel en ud. Og se så...så kommer de frem igen....Man skal ALDRIG smide noget væk. Altså ughf...

    Håber benskaden og resten af fuglen klarer indkøbsturen.

    SvarSlet
  8. Åh, de hoptimister er bare SÅ søde og da især når der er sådan en sød tanke bag. KH 10na

    SvarSlet
  9. Super flot advent stage, rigtig jule med bånd og de røde tal.

    Ej hvor er den hoptimist bare sød og en rigtig sød nabo Mie har.:)
    Havde også sådan en engang..altså hoptimisten dog uden gevir.:)

    SvarSlet
  10. De der aflange advents"kranse" er meget populære hernede i det tyske, og jeg må indrømme, at jeg rigtig godt kan lide dem. Det er en super idé med tallene på hvert lys også; så er der ingen tvivl. Der er da bare rigtig hyggeligt i Mies julehjem.

    SvarSlet

Please leave your comment and if you don't have a blog account you can choose anonymous and write your name in your comment for me to know who you are.
Thank you for visiting my blog - I love visits and cherish comments. =0)