7. december 2010

7. december næsten snefri dag og juleblomst

HOV - ser lige nu at jeg har rundet 80.000 besøg - WAUWW...  jeg går lige i tænkeboks til i morgen - det skal da næsten fejres.

I dag må vi se noget andet end sne. Så her er en af blomsterne på min fine amaryllis jeg har fået af min storesøster - den har ovenikøbet TO stilke med de traditionelle 4 blomster på hver - så jeg passer meget på den ikke får overbalance og kaster sig ud over bordkanten. Men FIN er den - ikke? Jeg bliver altid så imponeret når jeg ser hvor meget skønhed naturen kan pakke sammen i en lille blomsterknop - hvorfor er det så lige alting ser møgkrøllet ud - hvis vi stuver for meget sammen i en kuffert???  Lad os kalde det DAGENS MYSTERIUM!!  =0)
Og mange tak for alle god bedring ønskerne til husets patient. K har været myreflittig med at lave vippeøvelser med sin dårlige fod - så hævelserne er lidt på retur og her i eftermiddag kan han (næsten) støtte på foden. Så langt så godt - men bilkørsel og fodtøj er ikke en mulighed endnu.

HELDIGVIS har jeg åbenbart forbindelserne i orden - for i dag hvor jeg jo står for snerydningen kom der kun et lille drys tøsne - så det skabte ikke kaos i indkørslen. Ellers overvejer jeg hvor meget sne man kan fjerne med sin varmepistol og en forlængerledning??  =0) Foreløbig har jeg afbestilt leverancerne af sne for de næste par dage her hos os, vi får se om det virker.  God tirsdag og tak for besøget.

Gee - more that 80,000 visitors - lucky me.  Give me a day to take that in and I will think of some way to celebrate it. Blogging wouldn't be this fun without all the lovely visitors and comments. Thats for sure.
K is feeling a bit better thanks - still not walking on right foot - but pain a bit less awful and swelling going down every day. Still means I have to do the outdoor maintenance - I tried to cancel the delivery of snow for at least a week - fingers crossed somebody heard that! Or - I was wondering - how much snow can you melt with your embossing heat gun?? Any idea??  LOL  Today I am showing you my lovely Amaryllis my sister gave me. HUGE and impressive - and it has two stems and a total of 8 flowers. I am so impressed with the way nature can pack all that beauty into one little flower bud and when it opens up it is not even crinckled... would love to be able to do that when packing a suitcase.  Have a nice Tuesday and thanks for visiting.

12 kommentarer:

  1. Åh, hvor er den smuk din amaryllis. Jeg er også bare helt vild med dem. God gemalen er i bedring. Kh 10na

    SvarSlet
  2. Jeg elsker amaryllis og din er rigtig smuk.
    Og ja, tak til aftryk engang ; )

    SvarSlet
  3. Godt det går bedre med manden :) jeg kan godt forstå det høje besøgstal - din blog er et hyggeligt sted :)

    SvarSlet
  4. Det godt med dig og dine forbindelser... ;o)
    ...men godt at patienten er på vej i oprejst stilling...
    ufffff... forstuvet fod, - det kan være én af de ting man har "fornøjelse" af i maaaaange år fremover... ups... det var jo ikke trøsteord (undskyld)...
    Knus

    SvarSlet
  5. Flot amaryllis. De er bare så smukke.
    Sikke da noget med K og den fod.

    Her ville jeg have fået besked på at lægen havde ordineret absolut ro og hvile, kærlig pleje og livretter med rødvin til - hver dag.
    Men du var der jo sikkert selv....

    Men man skal passe på den - for ellers har man fået et varigt problem. Måske kan ovenstående råd hjælpe...?

    80.000 besøg...? Flot og fuldt forståeligt !

    SvarSlet
  6. Det er dejligt at se sådan en fantastisk blomst, jeg går også og glæder mig til min kæmpe orkide kommer i blomst. Krammer Heidi

    SvarSlet
  7. Ej hvor øv med manden, men godt at høre at det går lidt bedre. Rigtig god bedring med ham :)

    Hvor er den Amaryllis bare smuk. Jeg plejer også at ha' en stående. Men indtil nu har jeg ikke kunne finde en som var særlig pæn. Men jeg er stadig på "jagt" :O)

    Ej nogle skønne gaver du har fået. Jeg er helt pjattet med den tekande.:) Tror jeg lifter den ide med kaffebøtten. Kanon god ide.:O)

    Tak for ordet jeg manglede, luciaremse, jeg kunne bare ikke komme på det da jeg sad og skrev.:) Tak for info om luciakåringen, det vidste jeg ikke. Ja jeg kunne godt ha' købt mig fattig i julepynt,men det var godt nok dyrt, måske jeg skulle smutte til Malmø når julen er over. Så er der måske Rea på tingenen.;o)
    Jeg vil også ønske dig og dine en rigtig dejlig aften. :)

    SvarSlet
  8. For søren hvor den bare flot.

    SvarSlet
  9. Hvor er den altså smuk. Det passer mig rigtig fint vis dine forbindelser er virker, sneen må gerne holde en lille pause

    SvarSlet
  10. Min ultimative julepynt er hyacinter og amarylis.. Uden dem blir det bare ikke jul *GG*

    God bedring til K, og pøj pøj med sneen ;)

    SvarSlet
  11. Sikke en flot "4 verdenshjørner" det det blev de kalt hos min mormor, de stod altid i vinduet hos hende. Og så med 2 stilke hurra for naturens under.
    Bodil H

    SvarSlet
  12. Åh! Amarylisser er så smukke. Jeg ved da ikke, hvordan jeg kunne misse din. Ums. Faktisk kommer en af mine decemberblogs til at handle om førstehjælp til amarylisser.

    SvarSlet

Please leave your comment and if you don't have a blog account you can choose anonymous and write your name in your comment for me to know who you are.
Thank you for visiting my blog - I love visits and cherish comments. =0)