28. december 2009

Mit nye legetøj fra juleaften/ One of my xmas presents


Min første RIGTIGE julefridag er i dag. Elsker at have fri når "nogen" er på arbejde!

Til min store overraskelse kan jeg nu sende mit ellers elskede Nikon digi-kamera på pension, for under træet i år havde min søde mand lagt ovenstående nye, spændende og ikke mindst LILLE kamera til mig. Jeg fik mit Nikon da vi fik vores første barnebarn, og da han snart fylder 7 år er det jo en ældre, men bestemt god model jeg havde, sådan lidt murstensstørrelse.

Her er hvad jeg ved om det nye familiemedlem: Cyber-shot™ DSC-WX1 er kåret af EISA som årets bedste kompakte kamera. Det tager 10 billeder pr. sekund, har 24mm vidvinkel, er udstyret med Exmor R CMOS sensor, som gør det velegnet til eksempelvis indendørs optagelser med sparsom belysning (HURRA for det på denne årstid...), ansigts og SMIL detection, antishake funktion og så har det en fantastisk Sweep Panorama funktion til optagelse af super-size landskabsbilleder på op til 256 grader.

Vi skal HELT sikkert nok blive gode venner Sony og jeg. Glæder mig til at afprøve det ude, hjemme, inde og ude!

L@@K what my DH had under the tree for me this year! Can't wait to see some shots from this baby.

11 kommentarer:

  1. Tillykke med dit nye camera, jeg er sikker på du bliver himmelhenrykt for det, mine tøzer har jeg også givet et Sony på et tidspunkt, da de skulle på rejse, og det tager nogle vildt gode billeder.
    Jeg har også fri i dag og i morgen, og det er så dejligt, at ens kollegaer MÅTTE af sted i dag.
    Piiist, kan du ikke lige låne Margit de Provence-film, hun kender dem ikke, og hører det ikke til almindelig god opdragelse at have set de film, hæ-hæ !?

    SvarSlet
  2. Tillykke med dit nye legetøj. Ja, så er der ikke andet for en at bruge fridagen til at skyde løs. Hurra for Digital sletning. Ærgeligt, at sneen snart er væk, ellers kunne du have fået nogle flotte vinterbilleder.
    Du må have et par gode fridage. Jeg har også fri i denne uge, men skal desværre sætte værelser i stand. Øv, jeg vil hellere scrappe!! ; )

    SvarSlet
  3. oooohhhh! My decent digi camera transformed my srapbooking and the way I looked at digital technology - I hope you enjoy it, and unlike me, understand the manual!!

    SvarSlet
  4. Jeg er sikker på, at du kun kan blive glad for dit lille kompakte kamera. Jeg har haft to Sony Cyber-shots, og det har været pengene værd. De passer på praktisk i tasken, ja, sågar i bukselommen. De holder dog ikke til, at man smider dem på flisegulvet mens linsen er ude.....
    Så tillykke med dit nye kamera - dejligt at have en mand, der forstår ens behov. ;o)

    SvarSlet
  5. Kan kun sige at det bli'r du SÅÅÅÅÅ glad for. Trods mit fine canon 400D, ligger mit lille kompakte SONY CyperShot næsten altid i bukselommen... beare for en sikkerheds skyld ;o)
    Lyder til at du har film med til mig når vi ses senere i dag ;o) ;o)
    Kram til dig fra mig

    SvarSlet
  6. Sikke da en dejlig julegave, du har fået. Det skal nok blive brugt flittigt er jeg ret sikker på. Det lyder til, at der er nogle gode funktioner, som du kan få glæde af. Og med et livligt barnebarn er det jo skønt at kunne "fange" ham i en hel serie til senere scrapning.

    SvarSlet
  7. Tillykke med gaven, den skal du nok blive glad for. De små kompakte kameraer er altid gode at have med. God fornøjelse. KH 10na

    SvarSlet
  8. Tillykke med Sony :0) Ham skal du nok blive venner med, og så kan du bare lige putte ham i lommen. Altid rart at have en ved man kan tage med sig over alt.

    SvarSlet
  9. Ihhhh - sikke en dejlig julegave du har fået. Skønt med nyt legetøj! :0)
    Og jeg havde også min første feriedag i går ... og har ferie lige indtil 4. jan. Det er altså dejligt!

    God ferie til dig og samtidig ønsker jeg dig og dine et
    SUPER GODT 2010!!

    SvarSlet
  10. Wow et lækkert kamera du har fået af manden. Det skal du nok få meget glæde af. :)

    SvarSlet
  11. Dejligt med et nyt kamera i julegave!
    Kh Elias, Steen og Mette

    SvarSlet

Please leave your comment and if you don't have a blog account you can choose anonymous and write your name in your comment for me to know who you are.
Thank you for visiting my blog - I love visits and cherish comments. =0)