24. juli 2011

AV - ØV - internettet og hvordan alle veje fører til OSH / Braindump about various matters

I går blev jeg scannet - og bare rolig - ikke den hyggelige måde, hvor man forventer at se en lille hånd der vinker!!  =0)  Men jeg vil alligevel flashe min scanning - da jeg aldrig har haft den anden slags foto at vise.
Og det er hverken en dreng eller en pige - men en DUM beskadiget archillessene!!  =0(



Jeg har humpet rundt med en øm højre ankel i et stykke tid og min fys. mente nu, at det var FOR ømt og for lang tid, så jeg fik taget billeder i går  - og udover at min archillessene på højre er dobbelt så tyk og hævet som den venstre - så var den dælme også revet halvt over. Så er det ikke uden grund jeg ikke har kunnet klare trapper i en periode. Det kan der heldigvis gøres noget ved - men det havde lidt lange udsigter - og de øvelser jeg havde brugt de sidste 4 uger på efter råd fra en anden fys., skulle jeg øjeblikkeligt stoppe med, da de bestemt ikke var gode for denne skade..  Så jeg var lidt "følelsesmæssigt fladtrykt", da jeg humpede retur til mit hus.

Men kort tid efter ringede det på min hoveddør og min søde nabo Heidi stor grinende udenfor med en stor bærepose. Hun var lige kommet hjem fra sommerferie og jeg tænkte, at jeg skulle se noget nyt scrapindkøb - men det var en pose til mig og OSH: Heidi var meget hemmelighedsfuld og havde kameraet klar og en god historie - men først skulle jeg gætte hvem posen var fra.

Se dette ØJEBLIKSBILLEDE - hvor både fotograf og "offer" beklager den forringede billedkvalitet - men I skulle da se øjeblikket !!

Nu vidste jeg hun havde været i Sønderjylland og hvem kender jeg rigtig godt dernede - min tvilling aka selvfølgelig! Her kommer et par billeder - og historien er så om internettets fortræffeligheder, når man bruger det på den gode måde!
 NÆH - to portioner OSH-kort - hvor dejligt - det bliver de første der dumper i kasserne i denne omgang!

 Og i hver pakke var der en HEMMELIG hilsen...  aka havde jeg gættet - men hvem var den anden??


Det var så Pips og her er historien - så kort som jeg kan fortælle den:  Aka havde reklameret for sin lokale hobbybutik "Benneweiss hobbyshop" i Haderslev og som enhver god scrapper havde nabo-Heidi printet den adresse ud, hvis hendes vej "faldt forbi" (og i scrapperverdenen betyder det jo om man kunne køre dertil og parkere i nærheden) - så der stod hun i butikken og kiggede lidt på to skønne pludrende damer, der foretog et kraftigt indhug i butikkens varelager. På et tidspunkt nævner den ene så, at hun har reklameret for butikken på sin blog og også at hun havde været der med en hel bilfuld kvinder et par dage før! "Så ved jeg hvem du er - og det er din skyld jeg også er her - og jeg kommer fra Sjælland" sagde Heidi - og så gik snakken om hvem der var hvem. Heidi nævner så, at hun er nabo til Charlie og OSH og aka og Pips styrter så hjem til aka's hus efter de kort, der var klar til senere forsendelse til OSH, så de kunne blive specialfragtet herover. Og i går kunne jeg så ringe til aka og fortælle, at hun var gættet og sige TUSIND tak for et godt grin og de fine kort. Pips får også en stor tak her og lidt senere på sin blog.

Sådan blev i går alligevel en DEJLIG dag her i huset og på et senere tidspunkt får I alle kortene at se ovre på OSH-bloggen.    GOD søndag herfra

Scan of my injured Achilles' tendon (the one on the right leg is twice the size of the left one and has a rupture half way throug).  RATS...  No wonder I have had serious problems walking - especially down stairs!! for the last 6 weeks. 

Other photoes are me receiving a surprice delivery of handmade cards for the OSH (cards made for Danish deployed soldiers). These were handed to my neighbour when she happened to be in a hobbyshop at the same time as one of my faithful helpers. When they started talking and discovered they both knew me - Anette rushed home to get the cards she had ready and Heidi (my neighbour) who was in that part of the country on vacation brought them back to me yesterday. "It's a small world" isn't it.

15 kommentarer:

  1. Ja... historien er fantastisk... som jeg skrev til aka i går... Verden er lille...
    Nu er jeg spændt på, om jeg så ikke skal fragte noget med hjem fra Sønderjylland??? :o(
    Men det får de nok gjort noget ved inden da... på de kanter.
    Fiiiiint billede (fnis!!) og RIGTIG god bedring med benet... (vi burde have en fælles sygestue... :o))

    SvarSlet
  2. Æv hvor træls med dit stakkels ben - men det er da godt du omsider ved hvad der er galt så du kan få RIGTIG behandling. Og Velbekomme med kortene - hihi... det var da bare SÅ sjovt synes Annette og jeg ... og vist også Heidi ... :o)

    SvarSlet
  3. Hæhæ. Ja, vi har jo kun det sjov, vi selv laver.
    Det var bare så sjovt et sammentræf, og hvis ikke vi havde snakket om netop min blog, og hvis ikke Heidi var en frisk pige, der kunne åbne munden og snakke med - og hvis og hvis....Så havde vi gået rundt med din nabo - uden at vide det !
    Så tak til Heidi, for at gå med på spøgen, og tak til resten af hendes familie for at vente i bilen !! Og tak for de fine billeder af overrækkelsen. (uhyggeligt som du ligner mig fra den vinkel, på det første foto...)
    Nu har du lidt at lave...inden næste store portion kort kommer fra S'n'D.

    Det er noget møg med den sene. Jeg ved jo nøjagtig, hvad du taler om. Og langvarigt....Men jeg håber, dine fine scanningsbilleder kan føre til den rette behandling !

    God rest-søndag. her øser det ned og er rigtig hygge-inde-vejr. Tak for tlf.snak.
    Knus fra Annette

    SvarSlet
  4. Allerførst vil jeg sige rigtig god bedring med foden. Øv altså... men godt, at du kan komme videre med en behandling, der er bedre :)
    Dernæst synes jeg simpelthen, at den der historie er noget af det sjoveste og mest livebekræftende :) 1000 tak for de fine øjebliksbilleder og smilet - lige, hvad jeg trængte til :)

    SvarSlet
  5. Rigtig god bedring med din fod. Hvor er det godt at du har fået en "løsning", så du kan få den rigtige behandling. :)

    Hihi en rigtig sjov historie. Verden er nu engang lille. Herlige øjebliksbilleder. :)

    Du skal være så velkommen til at "låne" flaget. Jeg har selv lånt det. Jeg havde også tænkt en del over det du skrev på min blog inden jeg læste din kommentar. Jeg er helt enig med dig og har redigeret det.

    Du må forsat ha' en skøn søndag aften.
    Knus

    SvarSlet
  6. Hvor træls med dit stakkels ben, men godt at du nu endelig ve dhvad det er og at der rent faktisk kan gøres noget.
    Sikken en skøn scrappehistorie og skulle du trænge til mere opmundtring, så er de kort som ligger på mig blog til OSH, når vi mødes i september

    SvarSlet
  7. A small world indeed, what a great surprise. Aren't good neighbours just the best thing! Am sorry about your ankle - it will need patience - be good to yourself and give it healing time!

    SvarSlet
  8. Jeg har tilladt mig at snuppe dit/Madamtridses flag.

    SvarSlet
  9. Ja verden er lille , en sjov historie med kortenes vej til dig. Det er da noget være noget med dit ben,godt at du stadig kan scrappe.
    Ønsker dig god bedring

    SvarSlet
  10. Sjove billeder af din fod,det er jo ikke vær dag at man kan ser inden i. Men den skade er jo ikke så sjov, så god bedring.
    Dejligt med de 2 kasse med skønne kort sådan lige ind af døren, glæder mig til at se dem på den anden blog.
    Knus Bodil

    SvarSlet
  11. Jeg nød rigtig at være budbringer af jeres overraskelser - og jeg nyder altid at komme på besøg hos Charlie. Mage til Aladins hule skal man lede længe efter, der er altid masser af inspiration at hente. Det er også dejligt med sådan et "fjern-lager" lige ved siden af ;))

    SvarSlet
  12. Godt du ikke scrapper med fødderne :-) - men det er da en værre en, sådan at blive sendt på genoptræning med en skadet fod. Fy skamme. Din skade er jo i værste fald blevet forværret.

    Jeg håber, at du snart får det bedre smertemæssigt, for sådan noget tager jo desværre den tid, det nu tager.

    Hehe....sød historie. Hvis man ikke vil genkendes med den her hobby vi har, så skal man ikke handle scrap her i landet.

    Rigtig god bedring til dig.

    SvarSlet
  13. Ej Øv Charlie - de andre slags scannnger er nu skæggere! Jeg håber du snart er fit for fight igen! det andet er jo slet ikke dig, Sjov historie om hvor lille verden er - også inden for DKs grænser! Håber vi snart ses igen!

    KNUS

    SvarSlet
  14. Super sjov historie. Ja, Danmark er godt nok lille lige pludselig!
    Knap så sjovt er det med senen. Rigtig god bedring!

    SvarSlet
  15. Ævæv! Det er da ikke godt med den fus - kan du se at få det bedre.

    Og sikke en hyggelig historie fra scrapperiets vidunderlige verden.

    SvarSlet

Please leave your comment and if you don't have a blog account you can choose anonymous and write your name in your comment for me to know who you are.
Thank you for visiting my blog - I love visits and cherish comments. =0)