28. november 2010

Opskrift til jer der samler på tomme dåser/ To the rescue for those who need empty corn cans

Flere af mine meget kreative venner her i blogland guffer sig gennem retter med flåede tomater eller majs, fordi de små dåser er så gode til at lave fine, pyntede fyrfadslysestager OG jeg har læst at især majsene
ikke glider så godt ned i resten af familien.

Her kommer en velprøvet (se selv hvor laset opskriften er) og velsmagende opskrift på et majsfad og dertil opskriften på nogle svinekoteletter der smager mums sammen med. Ikke specielt tidskrævende at bikse sammen og en god måde at bruge en rest af franske kartofler på (istedet for at æde resten af posen selv!!)
OG må jeg anbefale I bruger en rest og ikke gør som jeg engang gjorde - bad manden købe en pose chips. Da han kom hjem med alle indkøb og forsigtigt bar posen med franske kartofler ind i strakt arm, for at de ikke skulle blive mast, snuppede jeg posen, lagde den på bordet og gav den et par dask med flad hånd, så de var blevet til passende små stykker inde i posen uden at grise på bordet. Virkede perfekt - men stakkels
K så ud somom det var ham jeg havde stukket et par flade. Siden da spørger han "er det bare noget du smadrer når jeg kommer hjem med det eller skal det bruges helt".  =0) Nok fordi jeg også engang gjorde det samme med en pose makroner - men de skulle altså bare i bunden af en æblekage.

I dag er også officielt den første dag i min "jeg blogger hver dag indtil juleaften" føljeton. Der vil komme dage med kreative projekter, dage med juleindslag og dage jeg i skrivende stund ikke aner hvad jeg skal blogge om - men hvem ved - måske får jeg et lyst øjeblik i ny og næ. Og sker det ikke, så kig ind alligevel og nyd at se at du ikke er den eneste der har et "blondt øjeblik"  ;0). Glædelig første søndag i advent!

I am sharing this recipe because some of my creative friends are munching their way through all sorts of food using corn and tomatoes to be able to make cute, tiny candleholders for tealights. That's all - no fancy stuff finished today - but I promised some of you this and it's actually quite good. Today is the first day of my traditional blogging until Xmas - days of xmas stuff, days of creative projects and days I have NO idea of right now - but do visit I might have a bright moment now and then.  And if not - at least you can see you're not the only one who lost a few marbles. =0)

9 kommentarer:

  1. det ser godt nok lækkert ud, jeg er ikke med på blogger hver dag til jul for vi skal lige et smuttur ned til sol og varme og synes det er lidt meget at sætte pc til at udgive hver dag i en uge,på forhånd så er det ikke så dagsaktuelt.
    Du må have en dejlig 1. advent og glæder mig til at følge med hver dag på din blog

    SvarSlet
  2. Sidder med et smil på læben og kan lige se din mands ansigtsudtryk for mig, da du smadrede de franske kartofler LOL Glæder mig til at følge med her hos dig indtil jul :)

    SvarSlet
  3. Kære Charlie
    Hvor er du sød... en rest chips.... det findes ikke i mit univers ; ) Alt bliver spist til mindste stump, derfor findes de også sjældent i huset ; )
    Tak for opskrifterne.
    God 1. søndag i advent ; )

    SvarSlet
  4. Kære Charlie...Jeg kan lige se det for mig.. stakkels K :o) Sjov opskrift, som bør prøves... også selv om man ikke skal genbruge dåserne til noget :o) Tak for din søde besked - glæder mig til Onsdag aften i dit skønne selskab!
    Knus
    Engel...

    SvarSlet
  5. Tak for opskriften. Ja, vi har sandelig brug for det.
    Haha. Kender godt det med at stå i supermarkedet og finde de poser med flest uknuste makroner - og så gå hjem og mase dem. Lidt dumt.
    Og din stakkels mand....kan lige se det for mig !

    SvarSlet
  6. ... og NU står sennepskoteletter og majsfad i min ovn (sendte dog ikke manden i byen efter franske kartofler, -selv om rester heller ikke findes her i huset). Glædelig 1. søndag i advent og tak for madinspirationen på denne aften.
    /Sofie

    SvarSlet
  7. glædelig første søndag i advent søde Charlie :) håber din dag har været god

    SvarSlet
  8. Hø! Sikke en skæg post, Charlie. Jeg glæder mig hvert år til at følge med i dine juleforberedelser, og i år er ingen undtagelse.

    SvarSlet
  9. Tak for opskriften. Den lyder lækker.

    SvarSlet

Please leave your comment and if you don't have a blog account you can choose anonymous and write your name in your comment for me to know who you are.
Thank you for visiting my blog - I love visits and cherish comments. =0)