5. juni 2012

Hjemme igen / Home again...

Vi har lige nydt 15 dage i Sydfrankrig og vendte hjem i lørdags. BRRR det er lige blevet køligt igen herhjemme skal jeg love for - så er det jo godt man har en hobby med indendørs sysler. Men her lidt fotos fra de første par dage i ferien.  Vi fløj fredag morgen 18. maj og med i flyet var Mads Mikkelsen, Peter Ålbæk og Thomas Vinterberg, så de var i fint selskab.  =0) Da alle skal have lov til at være morgengrimme - også de kendte tog jeg ingen billeder, så I må bare stole på mig.


Vi overnattede en enkelt nat i Nice på dette lille hyggelige hotel Anis.


Og dette IMPONERENDE vækst på terrassen er såmænd det vi herhjemme kalder et gummitræ, som mange har haft i deres stue på et tidspunkt i en noget mere beskeden udgave - FLOT ikke??


Og her sidder Mie under gummitræet og erklærer ferien for begyndt - SKÅL far!


Og her er vi så fremme hos os selv og Mie tryller en lækker frokostret frem efter at have sagt "Ud af mit køkken" til sin far da han skulle snuppe billeder af processen - men se lige hvor lækkert det blev og en blanding jeg ikke lige selv ville have fundet på - SUPERGODT smagte det - det er Røget laks, friske jordbær, bøffelost på et leje af rukkola salat, Balsamico creme dryppet over og krydret med lidt peber. MUMS!!!


Jeg har ikke noget at vise jeg har lavet endnu (med mindre I vil se fotos af vasketøj og kuffertudpakning) - men her er et billede af mine franske scrapindkøb - det kan I jo også godt lide ved jeg  =0)


To franske blade - det ene med et lille gratis uglestempel - og dem kan man aldrig få for mange af!


Og fra min lokale butik i Draguignan et sæt lækre clearstamps med alle mulige kameraer, nogle lækre bånd med motiver fra Paris, en frimærkedie med et hjerte og et skønt rundt stempel der kunne være sjovt i forbindelse med nogle fotos fra de mange hårnålesving i vores område - der står "direction" altså den vej og så er det en pil der bugter sig fra side til side.

Back home again after 2 lovely weeks in France. We spend one night at the above hotel in Nice before driving to our house. Look at that GIANT plant at the terrasse. Mie sits under it and is ready to start the vacation - "Cheers Daddy". Back at our house she is busy in the kitchen and the result was this lovely lunch plate with salmon, ruccola salade, mozarella cheese, smoked salmon, balsamico and lovely ripe strawberries. YUMMY...  Last two pictures are the stash I bought - never say NO to a good shopping experience.  =0)

14 kommentarer:

  1. Nøj det lyder som en super lækker salat...
    Håber I havde en god ferie og ved at vænne jer til den sommerlige vinter herhjemme...

    SvarSlet
  2. Velkommen hjem.
    Mums en lækker salat!
    Og lækre indkøb også.

    SvarSlet
  3. Velkommen hjem til den danske sommer.....Det ser betydeligt bedre ud, der hvor I var.
    Tusind tak for den franske hilsen med lavendler. Det var sødt af jer - og pynter her.
    Tænk at have egen kok med på ferie.....Og sikke fin ret a la Mie. Hver ting smager jo godt - og smart fundet på at lave den blanding. Det ser rigtig lækkert og sommerligt ud.

    Hvor er du heldig at komme i scrapbutikker når du sådan er ude i den store verden. FINE ting igen. Og hårnålesvinget er da bare sjovt....
    Gad vide om ikke det fine selskab fra flyveren var benovede over familien J's selskab.....Jeg tror det....hæhæ
    kh fra os alle 3 - som er HER..og ikke skejer så meget ud....

    SvarSlet
  4. Lyder om om i har haft en dejlig ferie og nogen lækre ting du fik købt.

    SvarSlet
  5. Svar på dit spørgsmål. Jo, du ser rigtigt fuglen er skåret væk og der er farvet papir nedenunder.. ; )

    SvarSlet
  6. Velkommen hjem. Skønne billeder og indkøb.

    SvarSlet
  7. Ihh hvor ser og lyder det hyggeligt...!
    Hyggeligt selskab i flyet... ;)

    Ja du ikke kommet hjem til nogen rigtig sommer her..
    Vi måtte tænde brændeovnen igår aftes fordi jeg frøs... ;)

    og velkommen hjem igen :)

    SvarSlet
  8. velkommen hjem
    Det lyder som en fantastisk ferie og sikken nogle skønne indkøb

    SvarSlet
  9. Velkommen hjem ;-) Dejligt at I har hygget jer og nydt ferien...Jeg fryser godt nok også, det er en kold én at komme hjem til...Vi må krydse fingre for at sommeren kommer til Danmark igen, inden længe.

    SvarSlet
  10. Hej Charlie Uhh det ser ud som en lækker tur til det Franske :o) Og skønne indkøb - Aladine stemplerne kan man faktisk købe hos www.crea.dk da det er mig som er agent for Aladine i DK :o) Og du har ret de er bare fine og god kvalitet. Ha en god dag.

    SvarSlet
  11. Hej Charlie Uhh det ser ud som en lækker tur til det Franske :o) Og skønne indkøb - Aladine stemplerne kan man faktisk købe hos www.crea.dk da det er mig som er agent for Aladine i DK :o) Og du har ret de er bare fine og god kvalitet. Ha en god dag.

    SvarSlet
  12. Et ganske flot gummitræ utroligt at de kan blive så store
    når bare klimaet er lidt varmer end her.
    Og sikke du kan Mie det er nogle fine farver.
    Knus Bodil

    SvarSlet
  13. Uuhhmm - lækker frokost Mie har tryllet frem til Jer. Hahaha...kan lige se Kjell skuffede ansigt, da han blev jaget ud af køkkenet og ikke måtte være med.

    Lækre stempler du har fået købt.

    SvarSlet
  14. Det ser rigtig godt ud i Frankrig. Jeg kan se i havde en dejlig tur og jeg bliver jo helt sulten af, at se den frokost ;-) uuhhmm...

    SvarSlet

Please leave your comment and if you don't have a blog account you can choose anonymous and write your name in your comment for me to know who you are.
Thank you for visiting my blog - I love visits and cherish comments. =0)