16. maj 2010

1. konfirmation i den unge generation var i går/ Card for confirmation in the family

I går var vi til en dejlig konfirmation. Cecilie som er min nevø's datter og den første konfirmand i hendes generation i vores familie blev konfirmeret. Vi havde hørt SÅ meget om hendes første højhælede sko at jeg bare MÅTTE eje dette stempel (tak for hjælpen Gitte).

Det er et rigtig sjovt stempel at male og ansigtet er perfekt til at give lidt makeup på til sådan en anledning. Lyslilla var den gennemgående farve til festen havde vi hørt, så der kom gang i BG Wisteria fra lageret. "Herren er mit vidne".. dette kort blev lavet før eller måske samtidig med Gittes fine konfirmationskort - men jeg kan jo først vise mit i dag - så selvom det kunne ligne et lift - er det det faktisk ikke - men måske tænker vi bare ens engang imellem når vi sidder med vores fine MS kant punches =0). Da jeg vidste konfirmanden havde bling hist og her på sin kjole fik Spellbinder rammen en glitterkant og med en MEGET sikker hånd kom der Liquid pearls i SMÅ prikker i perlearmbåndet. Det lille Til lykke skilt er hjemmelavet i Wordart og punchet ud som en hvid ring sat sammen med de to Wisteria-papirer. Det fungerer som holder for det obligatoriske sølvkors. Overskriften er QK Chick-a-dee - elsker bare de prikker over i'erne der er i det alfabet. Kortet åbnes ved at løsne sløjfen og den måtte derfor hæftes på bagsiden med en QK figur også i BG Wisteria.

Det var så også i går jeg skulle holde min tale fra os og konfirmandens farmor og overrække farmors gave og det lille mindealbum til Cecilie og hendes lillebror, hvor de kan se billeder og læse om farmors og deres fars skolestart, konfirmation, jul og andre højdepunkter i deres liv. Min mellemste søster blev desværre alvorligt syg og døde for næsten 5 år siden - og det var vores lille hemmelighed at der skulle være en gave og hilsen fra hende til hendes barnebarns konfirmation. Måske viser jeg et par sider fra dette lille album på et senere tidspunkt, de blev SÅ glade for det, men nu skal de først selv have fred og ro til at kigge og læse i det.

TAK for en dejlig fest til den smukke konfirmand og hendes dejlige forældre!!

Above is the card I made for my sisters DGD for her confirmation yesterday. She had been on about her new shoes with high heels for so long I just HAD to use this stamp for her card. Really enjoyed colouring it and adding tiny small Liquid Pearls to her jewellery. I used my MS border punch for the journaling spot inside the card - LOVE that punch.

Yesterday was also the day to reveal my sisters and my secret. A gift and a amall memorial album about my sisters life and what life was like when she started school, had her confirmation, had her children etc. It was very well received and I am so happy we started this project 5 years ago when my sister knew she was no longer going to be with us when this special day occured.

13 kommentarer:

  1. super sødt kort :) jeg ville da rigtig gerne se lidt af det minialbum :) hav en god søndag

    SvarSlet
  2. Hej søde ven... Godt det blev en go' dag påtrods af vejret. Nu håber jeg du undgår snue... vi sad jo indendørs ;o) heldigvis...
    Jeg glæder mig til at høre om festen osv.(;o))... vi er næsten på vej ud af døren.Forhåbentlig har de bedre vejr der oppe ;o)
    Og så ses vi jo snart IRL... jubiii... hils K.
    Kram fra mig til dig

    SvarSlet
  3. Eiijjj... glemte jo at kommentere dit fine kort...
    Det er barec super flot. Rigtig lækker måde at lave det som en bort... og så er jeg vild med idéen, hvor du sætter en rund dims af papiret inden i cirkelteksten...
    flotflotflot ;o)

    SvarSlet
  4. Skønt kort fuld af små detaljer.

    Skønt med det mini-album, så giver vores hobby VIRKELIG mening !

    Håber ikke at I sad udenfor til konfirmationen ???? For det var da det dårligste dårlige vejr !

    SvarSlet
  5. Kære Charlie... sikke et skønt konfirmationskort... og som altid er det spækket med fine små detaljer som armbånd osv... jeg elsker at nærstudere dine kort... for der er altid så mange små finesser! Jeg er sikker på at den unge dame sidder og masserer fødder i dag - og glædes over dit kort!
    knus
    Engel...

    SvarSlet
  6. Ih sikke et smukt konfirmationskort du har lavet. Skønne detaljer med glimmer rundt stemplet og armbåndet.:)
    Åh hvor er det bare en smuk tanke med det mini-album og gaven.:)
    Uha sad i ude igår. Håber sandelig at du holder dig rask.:)
    Du må ha' en rigtig god søndagaften.

    SvarSlet
  7. Smukt og feminint kort. Det har garanteret bragt lykke.

    SvarSlet
  8. Meget sødt konfirmationskort.

    SvarSlet
  9. Sikke et sødt kort, jeg kan rigtig godt lide de flotte border.
    vh Renne

    SvarSlet
  10. Jeg elsker, at du lægger så meget tid og kærlighed i de kort, du laver - det ses virkelig. Dit konfirmationskort er lige i øjet, og stemplet er da super til en konfirmand.

    Hvor rørende, at farmor havde overskud til at planlægge en gave til sit barnebarn. Og hvor fantastisk at du har båret denne gave med frem til nu. Det er kærlighed fra jer begge.

    SvarSlet
  11. Dejligt konfirmationskort i de sarte farver...hehe lige min stil :-))
    Jeg må da vist også eje det stempel - det er bare et rigtig sødt motiv.

    SvarSlet
  12. Sikke et kort, hvor er det fint med sarte farver og mange små detaljer.
    Tillykke her fra til Cecilie.
    Sikke nogle dejlige tanker der er bagved.
    svigerinden

    SvarSlet
  13. Such a beautiful card Charlie. That border frame is gorgeous.
    Marion

    SvarSlet

Please leave your comment and if you don't have a blog account you can choose anonymous and write your name in your comment for me to know who you are.
Thank you for visiting my blog - I love visits and cherish comments. =0)