25. april 2010

Til lykke til Maria 7 år i dag og et QK tip / Happy Bday Maria

Min søsters barnebarn Maria fylder 7 år i dag og SE hvor solen skinner.
Familien har en fræk lille Molly, en lys labrador, som jeg har sendt i haven efter en rose til fødselsdagsbarnet.
MS borten er endnu en fødselsdagsgave, som er taget i brug - den skal jeg nok blive afhængig af.
Den ovale scallop har en hjemmelavet tekst med små røde hjerter og er punchet med SU ovale punches.
OG må jeg lige dele en for mig ny oplevelse!!! Kender I det med at ens SLIDTE QK skæreplade laver mærker i ens bogstaver - især hvis det som her er blank karton, sølv eller guld??? Og når selv den nye sætter mærker??? Check lige de røde bogstaver evt. i stor udgave nedenfor - lækre, blanke og fine ikke?? Og pladen er den ældste jeg har. Har jeg haft strygejernet fremme - nix - jeg lagde et stykke alm. printerpapir over det blanke karton og slap fuldstændig for aftryk af ridser osv. HALLELUJA - det måtte jeg da straks dele med jer andre - sorry QK - jeg køber nok færre plader fremover - men så er det jo penge til endnu flere dies!! =0) Molly er malet med Copics - pelsen med mange forskellige nuancer i små strøg - det ser altså mere rigtig ud IRL. Snuden har selvfølgelig fået Diamond Glaze for at skinne fint. Papiret er fra restekassen med lidt gult bling i de små gule blomster.

Molly is a young lab and my sisters GD's dog. Here I asked Molly to get Maria a rose from the garden on her 7th birthday. Gave me a chance to ink up the cute dog stamp from Magnolia. Her fur looks more realistic IRL than on the scan as I used a lot of different shades of Copis to colour it. My tip is about shiny cardstock and used (read nearly abused...) QK cutting plates. I have always hated it when my silver, gold or in this case red shiny cardstock showed the lines and cracks from the cutting plate. This time I added a piece of printerpaper to the sandwich - between the die and the shiny cardstock - and HALLELUJA - look at these perfect and shiny red letters - with NO sign of the pattern from the cutting plate - and I can tell you this was a VERY old cutting plate. Sorry QK - this means I will not buy as many cutting plates in the future BUT I am sure I will spend the savings on dies instead.

14 kommentarer:

  1. Fabulous card Charlie. Love that dog with the rose. Soo cute. Colouring is terrific and great tip for the cutting plates.
    Marion

    SvarSlet
  2. åå hvor er den nuser og så med sløjfe om halsen. Det er en fin opsætning med noder og det hele.
    svigerinden

    SvarSlet
  3. Rigtig sødt kort til en 7-årig pige, hun bliver begejstret for du har fået den søde hund med !
    Sejt tip med printerpapiret, tænk at der ikke skal mere til...

    SvarSlet
  4. Ja, den borderpunch står også på min ønskeseddel ;o) Super sødt kort. Hunden er bare cute.
    KH 10na

    SvarSlet
  5. Dejligt at du vil dele det tip med os andre - mine plader er godt slidte, og jeg bruger kun mine nye, uridsede plader til at embosse med, så jeg får også af og til "mønster" i mine udstansninger - men ikke mere. ;o)

    Super sødt kort, og lækker lab (man er vel lidt partisk....)

    SvarSlet
  6. Super sødt kort til en pige på 7 år.
    Tusind tak for tippet og rigtig god søndag til dig!

    SvarSlet
  7. Et rigtig sødt kort og hunden er aldeles nuser. Tak for tippet, som nok skal blive brugt næste gang jeg bruger metal.

    SvarSlet
  8. TIP-TOP kort... hun bli'r da helt vild glad for sådan et sødt kort. Det stempel er fantastisk kært.
    Super fin idé med nodepapir med fødselsdagssang... og lækker MS bort.
    Håber I har nydt Tivolituren... sikken et vejr I har haft... :o)
    knus

    SvarSlet
  9. Det var et sødt kort, og jeg kan godt forstå, at MS-punchen er en ny favorit. Hun laver SÅ lækre punches.

    Tak tak tak for det gode tip! Jeg har været noget træt af, at mine bogstaver mm fik de der streger fra pladen. Jeg må naturligvis bruge dit trick næste gang.

    SvarSlet
  10. Hvor er det virkelig flot lavet. Jeg er sikker på at modtageren blev glad for det :)

    SvarSlet
  11. HOV... glemte at sige tak for tippet om printerpapiret... Det vil jeg gøre brug af næste gang... Og til Sizzix og QK kan man jo bare sige "SORRY - har fået et super godt tip!!" - og så sparer vi lidt på nye plader (HA-HA)...
    God dag til dig...

    SvarSlet
  12. 1000 tak for de søde ord på min blog - det varmede virkelig. Det er et súper sødt kort.

    SvarSlet
  13. Hvor er det bare et sødt kort, du endnu engang har lavet.
    Mette

    SvarSlet
  14. Tak for tippet, de skal prøves med sizzix også ;O)
    Smadder sødt kort, det må da falde i god jord.

    SvarSlet

Please leave your comment and if you don't have a blog account you can choose anonymous and write your name in your comment for me to know who you are.
Thank you for visiting my blog - I love visits and cherish comments. =0)