14. april 2010

På havets bund../Under the sea...


Man må ikke have yndlingskunder - jeg ved det godt - men jeg har nu alligevel et par stykker - og en af dem er en ung kollega der i RIGTIG god tid bad om et specielt kort med dykker, koralrev og fisk til sin hustrus 30 års fødselsdag. De elsker nemlig begge at dykke og er meget aktive unge mennesker. Og JA han har det der fine strithår der sikkert tager lang tid at få perfekt men egentlig ligner "morgenhår". =0) Her er han så - mens han dykker ned til en fin skatkiste for at finde gaven til sin elskede. QK dukken har fået vendt sin ene hånd, så den kunne lave "Thumbs up"-tegnet så derfor måtte den have dykkerurrem på. Fødderne er også skåret af - for at passe ned i svømmefødderne - men så ser han også ud til at svømme syns jeg! QK border grenen med fuglene er brugt som koralrev og tang med lidt punchede grangrene som mere koralrev. QK sten som del af havbunden hvor der gemmer sig en krabbe med en diamant i kloen. De små fisk og søhesten er fra nogle knapper jeg havde på lager - den ene fisk er blevet malet så den ligner Nemo LIDT. Svømmemasken har elastik om nakken og små perler agerer bobler. Og ja selv i denne verden er der lidt fiskedød i nederste hjørne! Vandpapiret er gammelt så det kan jeg ikke huske navnet på. Og tilbage til yndlingskunde - da han skulle giftes for et par år siden og vi bad om en ønskeseddel til firmagaven sagde han "det vigtigste er at vi får et Charlottekort" - og så blev jeg jo lidt blød om hjertet... =0).

.. YES Thumbs up for a husband (a colleague of mine) who orders a special card for his wife for her 30th Bday. They both like diving and he wished for a card with fish, coral reef and everything. Little did he know that I would include him diving to find a treasure for his sweetheart BUT he loved it and so did she. I know there is a special QK die with a diver but I had to make do with what I had and if you look closely under his watch you can see I cut off his hand to turn it the right way for a Thumbs up. Feet also chopped of to fit into the swim-gear. QK border used as seaweed and corals. And the cute crab has a diamond for him to add to the pearl necklace from the treasure chest. Tiny fish and seahorse are buttons I had in my stash. Nearly forgot QK rocks are there too. Pearls used as air bubbles and YES even in fairy tale land fishes die from polution.... =0) TFL

19 kommentarer:

  1. Sig mig Charlie hvor er kortet ??? Jeg kan ikke se det og med den beskrivelse har jeg rigtig meget lyst til at se det :-) Go dag til dig
    Lone

    SvarSlet
  2. Du har gjort det igen!! Begået et kort, hvor man bliver ved med at finde nye ting. Godt at du også har beskrevet det, for det gjorde det lettere for mig at opdage tingene. Utroligt lavet, Charlotte! :-)

    SvarSlet
  3. Ja - uden din varedeklaration til at fortælle detaljernes betydning, historien bag osv. - var jeg nok lidt lost. Så tak for din altid malende beskrivelse af begivenheden.
    Men du imponerer hver gang...og jeg kan godt forstå, at de gerne vil have et "Charlottekort". De er også helt unikke.

    SvarSlet
  4. Eeeej, det er for sejt et kort, hvad man ikke kan lave med QK og fantasien. Thums up !!!!

    SvarSlet
  5. Ihh hvor er det flot og MEGA detaljeret. Dejlige farver - man får jo helt lyst til at dykke (selvom jeg ikke tør sådan noget - hehe).
    Er vild med at du har beskrevet kortet så detaljeret, så man rigtigt får øje på de små fine finurligheder. :0)

    SvarSlet
  6. Hw clever you are with tall the details.
    So sorry about your job. I know it means more time at home and for crafting, but really, that's only the ideal if that's what you plan!

    SvarSlet
  7. Sikken en sød historie til dette flotte kort,jeg håber du lægger den med i kortet, det kunne værer sjovt for modtageren at læse.
    svigerinden

    SvarSlet
  8. Kan godt forstå at han gerne ville have et Charlotte-kort, hvem ville ikke det. Magen til fantasi.....jeg bøjer mig i støvet !!!

    SvarSlet
  9. Ynglingskunder er da ok, det er et fantastisk kort fyldt med "Charlotte" detaljer. I`m lovin`it. Godt at giver og modtager skønner på dine superflotte kort. Så er der jo noget ved at lave dem ;o) Keep up the good work. KH 10na

    SvarSlet
  10. Nå nu kan jeg se det ;-) ;-) Og det er lige så kreativt og fuls af detaljer som jeg havde forestillet mig. Go aften til dig

    SvarSlet
  11. Hold op hvor er det smukt, og fyldt med detaljer som så mange andre har sagt. Jeg tror jeeg har sagt det før, og siger det gerne igen, din blog er en af mine yndlings.

    SvarSlet
  12. Wow det kort er smuttet for mig, sikke et arbejde med alle de detaljer, det er såååå flot.
    knus Pia

    SvarSlet
  13. Vildt, med alle de detaljer du har med. Flot arbejde.

    SvarSlet
  14. Hvor er det skønt, at han sætter sådan pris på det, du laver. Det er med rette, for dine kort er virkelig fine og altid gennemførte og gennemtænkte. Dette dykkerkort er da super!

    Hav en god dag.
    Kram

    SvarSlet
  15. Ih ja hvem ville ikke gerne ha' et charlottekort :) Det her kort er bare så skønt gennemført og flot. Vild med dine geniale QK's detaljer.:)Waouw siger jeg bare.:)
    Hihi ja de unge mænd bruger time vis på at sætte håret, så det ligner morgenhår....kender det fra min egen dreng;O)
    Du må forsat ha' en skøn forårsaften.
    Knus

    SvarSlet
  16. Det er jo hele små eventyr du laver. Jeg bøjer mig dybt i støvet for din fantasi og fingersnilde.
    Hilsen Bente

    SvarSlet
  17. hvor er det et flot kort.... sikke en masse skønne detajler.
    Kan godt forstå de sætter pris på dine personlige kort:-)

    SvarSlet
  18. IGEN - IGEN - IGEN!!!
    Jeg er SÅ vild med alle dine finurlige detaljer... og med dine fortællinger og beretninger... du er en STJERNE til at få det hele med. Jeg har sagt det før - at din hitte-på-som-hed er fantastisk... det er vist det andre kalder KREATIVITET!!!... OG...
    det bedste af det hele er at jeg OGSÅ er én af dem der modtager Charlotte-kort. ;o) tro mig... det er dejligt. =0) =0)
    Tak for et langt og varmt venskab... som skal holde MANGE, MANGE år endnu...
    Og tak for den spændende PIF- præmie, som venter mig i fremtiden... den vil jeg glæde mig til og vente spændt på...
    KRAM... fra MIG

    SvarSlet

Please leave your comment and if you don't have a blog account you can choose anonymous and write your name in your comment for me to know who you are.
Thank you for visiting my blog - I love visits and cherish comments. =0)