11. april 2010

Bestillingskort til sølvbryllup/Card made to order

Jeg laver jo ofte og gerne PERSONLIGE kort med et twist og det kan give lidt grå hår i ny og næ. Såsom denne bestilling til Anni og Claus der holder får og går til skydning. Tja -min søde mand foreslog mit QKfår med en skydeskive på maven - men NEJ - det var ikke særligt romantisk - vel?? Men så googlede jeg en lille skydeskive og printede den på fotopapir. Satte den på en lidt større sølvcirkel og "skød" 3 små hjertebrads i den - hvor sølvhjertet selvfølgelig ramte PLET.
Så langt så godt !




Jeg havde så heldigvis en rest af noget gammelt, nuttet lysegrønt papir med bakker og små får (er ikke så nemt at se på fotoet - beklager - men det var SEN NAT da jeg fotograferede). Kortet åbner bag hjertet, som har sølvkant og et stykke dybrødt karton med hvid midte, som er embosset med Cuttlebugs hjertedie og slebet lidt hist og pist - som 25 års ægteskab jo også gør! Og der er lidt sølvglimmer i nogle af hjerterne for den slags dage er der jo heldigvis også en del af.
Lukket med sølvfarvet silkebånd der også holder de to små hjerter i sølvtråden - et rødt og et sølv. Datoerne er QK Phoebe - initialerne er QK Stardust. Og selvfølgelig en buket roser til pynt.


This card is for a 25th wedding anniversary - which is a BIG thing in Denmark. The couple have sheep in their back garden AND they are both interested in shooting. Well - piece of cake to show that??? My DH suggested a QK sheep with a target on its tummy. NO WAY - that would be cruel and not a bit romantic. I ended up with this. Subtle green paper with tiny sheep in the back ground - a red hearth embossed with hearts and distressed a bit. Silver glitter in some of the embossed hearts. Initials in silver cardstock and a tiny target circle with 3 brads shot into it. The silver heart is "bulls eye".

10 kommentarer:

  1. Selvfølgelig fandt du på noget personligt : ) Flot kort.

    SvarSlet
  2. Ja- skal man have noget specielt og personligt, så er det dig,man skal gå til. At du kan få tingene til at gå op i en højere enhed og samtidig få det tl at se godt ud, det er en gave du har. Jeg ville besvime, hvis jeg skulle forsøge det samme.
    Du burde lægge en lille indlægsseddel ved dine kort, med en indholdsfortegnelse. Det er sjovt at læse dine kreative tanker, du gør dig i processen.

    SvarSlet
  3. Altså! Jeg er med på, at skydeskivsfåret måske ikke var romantisk, men det er da sjovt ;o) Ideen med sølvhjerter i bull's eye er en rigtig Charlie-detalje, og hele kortet er skønt!

    SvarSlet
  4. Woaow igen et utrolig smukt og personligt sølvbryllupskort du har lavet. Jeg er vild med den skydeskive du har sat på og hjerterne,helt perfekt.:)
    Du må forsat ha' en dejlig søndag

    SvarSlet
  5. Det var da godt nok et fint Charlottekort, og så alle de søde detaljer flot flot.
    svigerinden

    SvarSlet
  6. hej :) tak for din kommentar på min blog, den førte mig lige hen til din ;) det er et smadder flot kort du har lavet!

    SvarSlet
  7. Superflot kort Charlie, syntes nu osse den med fåret og skydeskiven på maven kunne være go ;-) ;-) Osse superflot bryllupskort du har lavet i forrige indlæg. Personligt med masser af detaljer som altid...Fortsat go søndag aften

    SvarSlet
  8. Jeg kan ikke sige andet end wow, Du finder altid på nogle fede løsninger. KH 10na

    SvarSlet
  9. wow et flot kort .... du er så god til at få det hele med

    SvarSlet
  10. ALTSÅ... godt nok forsinket (undskyld jeg var på Rømø)... men alligevel kunne jeg gentage, hvad jeg har skrevet MANGE gange før... et RIGTIGT Charlottekort, smækfyldt med super herlige detaljer.
    Og det som Gitte skriver, havde jeg i tankerne, mens jeg læste din tekst... der burde være en tekstboks med alle (eller næsten alle... fnis) de tanker, der har været gennem dit hoved under processen.
    Jeg glæder mig til at lave sådan et hjertekort snart... du smider jo om dig med inspiration ;o) (tak for det)... ses på onsdag ;o)

    SvarSlet

Please leave your comment and if you don't have a blog account you can choose anonymous and write your name in your comment for me to know who you are.
Thank you for visiting my blog - I love visits and cherish comments. =0)