31. maj 2008

Stempelmontering SÅDAN / Finally found a good way to mount these

Jeg ELSKER mine Hänglar OG mine Magnolia stempler, men hader at montere dem på EZmount - MEN nu har jeg fundet et metode der virker for mig. Jeg klipper selve stemplet ud rimelig tæt på "stregen", klapper det på EZ'en og skærer så ved at lade min kniv være lodret og følge kanten af gummistemplet - det er MEGET nemmere når man nu kun skal igennem skumlaget uden gummi. Her ses en dreng lavet efter den nye metode og en julepige fra dengang jeg klippede gennem alle lag. Jeg er SÅ glad for den nye metode både fordi jeg slipper for en klistret saks (knivbladet ryger jo bare UD) og fordi der ikke er ret meget udenom der kan grise når jeg stempler.

I have always had a love/hate relationship to these little cuties. I love the stamps but used to HATE to mount them onto the EZmount (I know it is pronounce EASY - but to me it sure wasn't). Now I have found a way that is EZ PZ even for me!! I cut the stamp pretty close to the outline using a good pair of scissors, slam it on the EZ and then place it on my cutting mat.
Take my knife and hold it in a rather vertical position and just let it slide through the foam following the rubber edge. The boy has been made this way - the girl is from the time I mounted and then cut through all the layers. I save time "ungoo'ing" my
scissors and I have a much neater stamp to use.


Og til sidst 1000 tak for alle de mange besøg og kommentarer - det er jo HELT VILDT.
Når dagen er omme er festen slut og i morgen finder jeg vinderne. For der MÅ jo blive flere, da jeg har mere end 175 kommentarer at trække lod blandt og I har banket mit besøgstal op fra 15.000 til over 17.000 på 1 måned. DET må belønnes.


And finally - THANK YOU SO MUCH for all the lovely comments and all the visits. I have received comments from so many countries it is unbelievable! At midnight the party will be over for this time and tomorrow I will announce the winners - yes I am writing WINNERS -
I will have to have several as I have had more than 175 comments and all of you sent my counter way over 17,000 - that's 2,000 visits in a month - I nearly fainted when I saw that.

15 kommentarer:

  1. Wowsers! 175 kommentarer er mange - men du er også så rar at besøge og laver så fine sager.

    Ser godt ud med din nye teknik. Jeg ejer endnu ikke et eneste umonteret stempel, men det er godt at have en ide til, hvordan de kan monteres - skulle jeg finde på at købe et...

    Hav en fortsat dejlig week-end.

    SvarSlet
  2. Sikken en masse nye sød stempler og nogle super flotte kort. God week-end

    SvarSlet
  3. HURRRAAAA, Charlie har lært at montere stempler !!!
    Det var dejligt at du endelig har set lyset og har fået det til at virke. Det er også sådan jeg gør og jeg synes det virker glimrende ;)

    SvarSlet
  4. Tillykke med det store besøgstal.
    Jeg tro også at jeg må gøre sådan som dig næste gang, det er pænnest når det er skåret ud.
    God weekend.

    SvarSlet
  5. Fedt du... at du får sådan nogle lyse idéer. Jeg glæder mig næsten til næste gang jeg skal handle hos Magnolia ;-)
    Og TIL LYKKE med det flotte besøgstal. Det er også hyggeligt at "besøge" dig, for der er altid "nyt under solen".
    Nyd varmen... knuser fra MIG

    SvarSlet
  6. What a very good idea! I'll try that next time I mount some!! :)

    SvarSlet
  7. Ja, det er en meget velbesøgt blog du har, fra hele verden. Men det er jo også hyggeligt at kigge forbi ;O)

    SvarSlet
  8. I have yet to do this as my first lot of these wonderful stamps are on their way! Thank you very much in advance for the top tip as I am certain I wll be back to read again before I start to mount mine.

    SvarSlet
  9. Det var da en super god ide, jeg sidder også altid og fedter rundt med det EZ mount og får klippet skævt, så det skal prøves næste gang jeg får nye stempler!
    Det var godt nok mange besøg på en måned, men du lokker jo også med noget meget eftertragtet ;)

    SvarSlet
  10. *g* Jeg har godt nok hele tiden gjort som du beskriver, men er stadig kniv-hader...

    Venter stadig på lyset, men kan høre der er håb ;-)

    SvarSlet
  11. GENIALT, Charlie - det ser helt vildt godt ud! Det må jeg klart prøve næste gang :)

    SvarSlet
  12. Thank you so much for sharing this great tip!

    SvarSlet
  13. thanks for the tip
    kes
    xx
    SBS18

    SvarSlet
  14. So, das war nu zu viel Englisch für mich. Das hab ich nicht verstanden *g*. Aber da ich eh nicht so viel zu montieren habe will ich auch nicht übers EZ klagen.

    Dass so viele deinen Blog besucht haben lässt sich gut erklären:
    1. Du machst erfrischend andere Karten. Halt nicht so amerikanisch sondern deinen eigenen Stil. Guckt man gerne an.
    2. Es war so unglaublich eine ganze Hänglerplatte gewinnen zu können dass man mindestens 20 mal nachgucken musste ob das auch wahr ist. Weil, wir hier in Deutschland suchen immer fast schon verzweifelt jemanden, der einem Hänglerstempel (oder wenigstens Abdrücke *schluchz*) besorgt. Die Abdrücke werden hier schon hoch gehandelt und man verrät nur seinen allerbesten Freunden dass man Stempel hat. Weil man sonst arm vom Abdruckmachen wird.

    Echt und ehrlich:
    Ich hab schon mein norwegisches Gastkind, zu dem ich jahrelang keinen Kontakt hatte, per Mail angebettelt ob er mir Hänglers besorgt. War nix.
    Ich habe schon versucht meinen Mann zu überreden mit mir nach Schweden oder Norwegen zu reisen. Wird nix.
    Ich hab schon überlegt schwedisch oder norwegisch zu lernen um nen ganz jämmerliches Bettelschreiben für den Verkauf in Deutschland zu schreiben (einschließlich Unterschriftenliste mit anderen Bettlern). DAS wird nie was!

    *kicher*

    Du siehst, du hattest eines der schönsten Candys, die sich eine deutsche Niedlichstemplerin vorstellen kann.

    Und ich hab beschlossen:
    Dann solls halt nicht sein und ich kauf mir andere Stempel *g*. Weil, es gibt so viele schöne Stempel, da soll man sich nicht an etwas festbeißen, das man nicht bekommen kann.

    War das jetzt das längste Blogpost der Welt? *kicher*

    SvarSlet
  15. What a wonderful idea..thanks for the tip!!

    SvarSlet

Please leave your comment and if you don't have a blog account you can choose anonymous and write your name in your comment for me to know who you are.
Thank you for visiting my blog - I love visits and cherish comments. =0)