5. februar 2009

I dag er det Margits fødselsdag/ Happy Bday to you Margit...

.. og HURRA HURRA HURRA for at I IKKE kan høre mig synge... =0)

Her er Margits kort, som hun fik med hjem i mandags og som jeg har fået lov til at vise i dag på hendes fødselsdag. STORT til lykke - håber du kan bruge min hilsen og får en dejlig dag. Margit og jeg har været venner siden vi var ganske unge (i de vilde 70'ere) og ses mere end nogensinde før, nu hvor vi deler interessen for scrapbooking og i år har jeg sørme også fået lokket hende til at blogge. DEJLIGT!!
Som det søde menneske Margit er, deler hun pænt dagen med prinsesse Mary, der så
til gengæld sørger for at der bliver flaget lidt ekstra rundt om i landet. =0)

Lidt detaljer til de der interesserer sig for den slags. Teksten i cirklen er lavet i Wordart, punchet ud og cirklen er gennemhullet med en nål. I midten er sat et Hero Art blomsterstempel i pink. Den gule cirkel er lavet med en lille skumpensel der har været en tur forbi en gul stempelpude. Ovenpå sidder et stykke grøn metaltråd der holder ordet dig og har fået proptrækkerkrøller med en tandstik. De to små firkløvere er fra en punch. Der sidder en lille gul hjertebrad inden i Primablomsten på den lysegrønne sløjfe, jeg har givet denne brad og blomsten lidt gul glimmer. Der er også gul glimmer på de gule knapper i blomsterne på det stemplede motiv. Har farvelagt med Letraset penne og akvarelfarver. Jeg er specielt godt tilfreds med håret, som jeg er blevet bedre til at få mange nuancer frem i. Kløverpapiret bag stemplet er håndsyet fast på et stykke hvid Bling med Scrappes floss (det er jo til en ex-håndarbejdslærer ikke - men håber ikke hun checker mine sting på vrangen...). Ordet friends er en Sizzix die. Da jeg jo sjældent laver et kort uden mine QK kommer i brug er der en lille tag med fødselsdagsbarnets navn. Og JEPS det er et meget tøset kort, men Margit lever i en drengeverden med 3 sønner og snart 4 drenge børnebørn, så lidt feminint input må være på sin plads, ikke sandt???

IMHO this Hänglar stamp goes fine with the saying "if friends were flowers I would pick YOU" and this is the theme of this card. I made the text using Wordart and added some tiny letterbeads for the word YOU. TFL

15 kommentarer:

  1. Hvor er det et fint tøset kort.
    Stemplet er rigtig flot farvelagt. Jeg må vist til at spare lidt så jeg kan få de penne ; )

    SvarSlet
  2. MEGET SØDT og sikken mange detaljer. TAK for de fine svenske huse !

    SvarSlet
  3. Hvor er det bare et sødt kort du har lavet til Margit og ja er det ikke bare skønt med de der "gamle" veninder, som man har kendt altid?

    SvarSlet
  4. åhhh, sååååå sødt kort, lækre farver og sååå skønne detaljer,igen et supert personligt kort, det kan du bare det der altså.

    SvarSlet
  5. Wiiiihiiiii... tænk at være SÅ heldig at få sådan et kort!!!!
    Tusind tak igen søde... hvor var det godt vores veje krydsedes engang i 1971... =0)
    Altså kortet er FLOTTERE IRL.. hvis I skulle være i tvivl. Glimmer og bling skinner i øjnene så det er en fryd.
    Og så er jeg VILD med farven... for som du skriver er jeg jo ALDRIG blevet udsat for en overdosis af den kulør...(måske det kommer en dag ;-))

    Hav nu også selv en god dag... knus fra MIG

    SvarSlet
  6. super super flot kort og så skønt i har holdt venskabet ved lig ;o)

    SvarSlet
  7. Et sødt og dejligt kort til en ligeså dejlig person. Men I er jo begge nogle skønne piger, så jeg kan godt forstå, at I stadig har et godt venskab.
    Og gnisten fra de vilde 70-ere har I jo begge endnu - Det ses tydeligt på diverse scrapmesser :-))

    SvarSlet
  8. Ja ja, Charlotte endnu et skøndt kort, med nogle dejlige farver og
    detaljer.
    Knus svigerinden

    SvarSlet
  9. Kortet er perfekt! Sødt og varmt - lige som et kort til en kær veninde skal være. Med alle de drenge i Margits liv er det endnu mere perfekt med et rigtig tøset kort.

    SvarSlet
  10. Hvor er det et yndigt kort. Dejligt at have sådan en veninde der kender en langt tilbage i fortiden.
    Jeg skal nok love for at jeg er lidt misundelig på de der hÂngler-stempler. De er bare så yndige.

    SvarSlet
  11. Super sødt tøsekort du har lavet til din søde veninde. Ja det lyder til at I har et rigtig godt venskab. Det er er dejlig ting. :)
    Du må ha' en rigtig god weekend.

    SvarSlet
  12. So gorgeous Charlie,
    love the soft colours of your card and image.. the sentiment is cute too :)
    Hugs, Marlene x

    SvarSlet
  13. Eiii, jeg kan se, at det er alt for længe siden, jeg har været her forbi. Sikke mange lækre kort du har lavet, og altid med så mange fine detaljer på.

    SvarSlet
  14. hvor er det er flot kort med mange dejlige detaljer.... man kan kun blive glad for sådan et kort

    SvarSlet
  15. Et super sødt kort, med mange flotte detaljer. Fiffet med at lave teksten i Wordart er hermed lagret ;-)

    SvarSlet

Please leave your comment and if you don't have a blog account you can choose anonymous and write your name in your comment for me to know who you are.
Thank you for visiting my blog - I love visits and cherish comments. =0)